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--- Pre Order --- Next Level Bolt V3 ---

Luxe
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g3Nt3CH
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--- Pre Order --- Next Level Bolt V3 ---

#1

18.07.2014 00:09

Pre Order Preisliste.

Xcel 2.0 Boltguide 25€
Xcel LP Can 25€
Xcel NLB v3 kit 72€
Xcel Reg Tester 39€

Eloxierung nach Wunsch Kostenfrei auch splash möglich.

Wer Interesse haben sollte einfach mich unter Facebook suchen gen tech.

WICHTIG

PRE ORDER ENDE BIS SAMSTAG MITTAG (19.07.2014)

Also wer bestellen möchte sollte mir eine email schreiben an g3Nt3CH@gmail.com.
Bei Farben bitte ein oder mehrere vernünftige/aussagekräftige Bilder mit senden. ASAP.
Zuletzt geändert von g3Nt3CH am 18.07.2014 11:23, insgesamt 1-mal geändert.

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icp-ms
Rain Man
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#2

18.07.2014 07:05

erzähl mal mehr dazu, bilder videos und und

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g3Nt3CH
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#3

18.07.2014 10:07

Ja habe ich zwischen 2 Schlafzyklen angefangen! War nicht ganz bei der Sache.

Wichtig:
Die Elemente werden noch produziert!

Wir reden von echtem Pre Order!

1. Xcel Boltguide
Dient als Ersatz für das original 2.0 System.
Er ersetzt den Bestands 2.0 Boltguide. Er ist aufgebohrt und kann somit mehr Luft speichern, so dass für die gleiche Menge an Luft ein grösseres Volumen bereit steht.

2. Xcel LP Can
Dient als Ersatz für die Can. Es ist eine einteilige Can. vergrössert das vordere Volumen und kann somit mehr Luft speichern, so dass für die gleiche Menge an Luft ein grösseres Volumen bereit steht.

Punkt 1. und 2. lassen sich kombinieren.

3. Xcel Next Level Bolt V3 - NLBv3
Besteht aus einem Boltguide sowie einem Bolt.
Der "Umgang" mit der Luft ist hier im Verhältnis zum standard System verändert.
Ich nenne den NLB auch gerne Tunning für Dummies.
Er bringt auf anhieb mehr Leistung ohne gross doktern zu müssen. Ein System was ohne mechanische Feder auskommt sondern ein Luftpolster als Feder nutzt.
Von Version zu Version ist er besser geworden und kommt nun als V3 raus.

Punkt 2. und 3. lassen sich kombinieren.

4. Reg Tester
Ein gutes gerät um zu sehen in welchem Druckbereich man Arbeitet.
Man kann schön erkennen ob man undichtigkeiten hat.
Ein gutes Diagnose Element für alle Luxe freaks.

Ich kann versuchen den Termin auf Sonntag zu drücken aber dann ist schluss.

Die jungs auf FB sind fleissig am testen (v2). Ich bin noch ein Monat in Reha bin daher etwas blockiert. Aber ich kümmere mich um die Bestellung.

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g3Nt3CH
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#4

11.08.2014 18:59

Pre order geht nur noch für eine sehr kurze zeit

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g3Nt3CH
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#5

15.08.2014 07:42

So letztes WE

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ThomasLM
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#6

16.08.2014 09:42

Next Level Bolt V3
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g3Nt3CH
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#7

17.08.2014 14:43

Auf jungs die letzten stunden

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g3Nt3CH
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#8

18.08.2014 10:29

DAS WAR ES

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klinch
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#9

31.08.2014 18:12

Hast du bereits Erfahrungen mit preorder Bestellungen und kannst aus diesen einen ungefähren Auslieferungstermin abschätzen. Wird es deiner Meinung nach zum Beispiel noch etwas im September?

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g3Nt3CH
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#10

31.08.2014 19:47

September ist ein schöner Monat! ;-)

Er versucht immer alles zu optimieren.

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g3Nt3CH
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#11

13.09.2014 07:50

Zur Erinnerung

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g3Nt3CH
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DER NLB V3

#12

29.09.2014 21:53

So sieht er aus der Gude.

Tests werden folgen.
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icp-ms
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#13

23.10.2014 07:31

J4 on Facebook hat geschrieben: Sorry for the late update!
I was hoping to post about the new product we are planning carrying. But the last two days have been very busy.
At J4 we like things a bit unbalanced, like we are. And this product is.
It is the NL Bolt for the LUXE. We have talked to Julian Vega for a while about his design for a "Springless Spring Mod" Bolt for the LUXE for a while. Normally a company might just buy the rights, but like most things here at J4 we want to give credit where it is due.
It is quite clever. Spring Mod bolts help over come the FSDO of lots of guns on the market now, almost all of the 'Center Pin' style spoolers. These add consistency and lower dwell, in addition to allowing for cold weather play and making the first shot count.
The NL Bolt is really smart. It uses air bias (unbalance) to do the same bit as the spring mod. One disadvantage of (most) spring mod bolts is the spring exerts pressure on the full forward stroke, right when the bolt needs to open quick and then close quick.
The NL beats this because at full forward the extra Bias forward disappears with decreased air pressure. So right when the gun needs to return, the bias is gone. Allowing the bolt to snap back as fast as it normally would. That is very clever. And since we like clever...
We are going to help Julian out. We are going to help refine the design, tune it up a bit and look towards US sales and service.
We are getting a few of the last bolts anodized, and taking a look at both the CAD and getting quotes for production. So the V4 bolts can be started here in the very near future. But one of the reasons is we are going to adopt the concept for a few other things.
We are going to make this for the Vanquish. Oh yeah. You know the problem with the bolt spring pushing in the detents and mushing them? This fixes it.
Shocker? Right after.
Yep. After market parts have just begun. J4 has a long list of them. This is just the start.
Since we have your attention, here is random guy on the internet with the NL bolt vs a 2.0 bolt. This is the V1 or V2 bolt I think. Dwell would be an issue, but the increase in FPS is noticeable.
[swf width=560 height=340]http://www.youtube.com/v/SzyYNVb2_jk[/swf]
You guys don't seem excited at all... /sarc

Quickly:

Yes on Shocker.
Most likely Yes on Vapor

Lurker makes an excellent bolt, the reversing air bleed to help the return is flat out brilliant. The highest engineered bolt out there, we are huge fans. This mostly helps the FSDO and a bit more without being a detriment to forced dwell issues. I have some thoughts on air expansion that will go into them, but in most cases these are improvement on stock and will sit close to most upgrade bolts on the market. Just without the spring.

Yes, still working on our gun! Ha! We have plans for a lot of drivetrains, and even more guns. While we dial this in and get new boards made it doesn't make much since to sit on our hands and do nothing else.

On that note, the first v1.1 boards are shipping this week, with more to come.

I have no clue the total shot count Chris - we will be testing here a bit as we refine it. But if anybody wants to see the current parts over here and otherwise being used, the link is on PBN right here:

http://www.pbnation.com/showthread.php?t=3994878

We will go from there. I have an excellent exhaust expert in my bag of tricks, and some ideas to play with.

More later!
Dateianhänge
NL V3.jpg
NL V3.jpg (74.05 KiB) 935 mal betrachtet

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